14 Aralık 2012 Cuma

BAŞAKPAZAR - BAŞAKŞEHİR PAZARI ...

Selam ,
Başakpazar'ı Başakşehir'de oturup bilmeyen zaten yoktur.
Bunun yanı sıra diğer semtlerden gelenlerde hatırı sayılır sayıda :)
Pazarımız , perşembe ve pazar olmak üzere haftada 2 gün kuruluyor.Pazar günleri satıcı sayısı daha fazla ancak ben ailece geçireceğimiz bir günü pazar gezerek geçirmek istemediğimden genelde minik oğlumu alarak perşembe günleri gitmeyi tercih ediyorum.
Pazarı diğer pazarlara oranla en üstün kılan 2 özelliği var benim için.
Birincisi Pazar kapalı bir alanda kuruluyor.Dolayısıyla yazın sıcaktan,kışında yağmurdan , çamurdan ,kardan etkilenmiyorsunuz.Bu hem biz alıcılar hem de satıcılar için çok büyük bir avantaj.Pazar esnafının çalışma şartları özellikle kışın çok zor oluyor biliyorsunuz.O soğuk havalarda bizler yarım saatte alışverişimizi hızlıca yapıp sıcacık evimize dönmek isterken onlar sabahtan akşama kadar o soğuk havayla mücadele ediyorlar.Allah hepsine yardım etsin bol kazançlar versin.
İkinci artısı ise her ne kadar yoğun saatlerde gittiğinizde bulamasanız da içerisinde market arabasıyla gezebiliyorsunuz.1 TL koyarak aldığınız market sepetini işiniz bitince yerine bırakıp paranızı geri alabiliyorsunuz.Bu da demek oluyor ki pazarımızı yaparken ellerimiz boş rahat bir şekilde gezebiliyor tüm parçaları teker teker elleyip inceleyebiliyoruz :)
Bunun yanı sıra şahsi arabasıyla gelenler için 2 kat kapalı otopark var.Arabanızı otoparka bırakıp,market arabanızı alıyor ve asansör ya da yürüyen yollarla pazar yerine sorunsuz bir şekilde ulaşabiliyorsunuz.
Ayrıca tekstil katında deneme kabinleri mevcut.
Gıda ve tekstil katlarında karnınız acıkırsa bir şeyler atıştırabileceğiniz büfeler mevcut
Gerçekten çok konforlu.Özel aracı olmayanlar için Başakşehir'in bir çok noktasına ücretsiz servis araçlarıyla hizmet veriyorlar.

Toplam dört kat ve katlar asansöre göre katlar şu şekilde
 0. Kat - Gıda katı (Sebze , meyve , BAlık ,et , canlı çiçek)
-1. Kat - Tekstil katı ( Her türlü giyim , ev eşyası , dekorasyon vs)
-2. kat - Otopark
-3. kat - Otopark - Çağrı market - Çocuklar için oyun alanı

Pazarın dışarıdan genel görünüşü şu şekilde 

Şimdi pazarın içini gezelim :)
İlk olarak Gıda Katı.Ben ilk bu katı geziyorum hep.İhtiyaçlarımı hızlıca alıp kalan vaktimi oğlum sıkılana kadar Tekstil katında geçiriyorum.









Gıda Katında Fiyatlar her pazarda olduğu gibi Öğlen saatlerinde tavan yapmakta :)
Saat 18.00 dan sonra hatta 19.00 civarı taban :) Tabii bu durumda kaliteden vazgeçmeniz gerekebilir.
Giysi Katında ise pazarlık yaparak uygun fiyatlar yakalayabilirsiniz

Gelelim Tekstil katı fotoğraflarına.Bazen enteresan satıcılarda oluyor aşağıdaki satıcı gibi 
'Her şey bir milyon sorma ' 
Bu arada fark ettiniz mi? Türk Lirasından sıfırlar atılalı kaç sene oldu Halen milyonu , milyarı kaldıramadık :) Bazen benimde ağzımda kaçıyor. Yeni nesil daha kolay alıştı :)




Nevresimler çok hoş canlı gibi




Tupperware satıcılarımız bile var


 Giderseniz tavsiye ederim pilavı gerçekten güzel


Wenice parça 5 Liraydı 






 Bunlara bayıldım.Bir kızım olsaydı (Bu aralar bunu çok fazla söylemeye başladığımı fark ettim) mutlaka bunu alırdım ama oğlum için mavi-lacivert-beyaz olanını aldım.6 Lira .




Evet Pazarı gezmiş kadar oldunuz artık gitmenize gerek kalmadı :)
Size tavsiyem eğer mümkünse Pazar günü gidin.Daha çok satıcı daha çok seçenek oluyor.
Özellikle gıda katının tamamını gezmeden alışverişe başlamayın.
Çünkü ön taraftaki tezgahtan 2 Liraya aldığınız roka en arka tezgahta 0.50 kuruş olabiliyor.
Bu günlükte bu kadar.
Sevgiler ....



2 yorum:

  1. canım benim zevkle okudum yazını.gerçekten gitmiş gibi oldum.süpersin!seni izlemeye devam:)

    YanıtlaSil
  2. Taki tezgahlari geldi gozumun onune :) pazar olayini ozluyorum!
    Opuldun,
    Neslihan

    YanıtlaSil